Spotkałem się ostatnio z następującym problemem. Kilku znajomych miało problem z updatem do iOS 5.0. Męczyli się przez ostatnie 2 miesiące, podczas, gdy ja z uśmiechem na ustach szydziłem „go for mac”, to problem zniknie. Właśnie, to bardzo ważne, osoby z tymi problemami, to użytkownicy iPhone’ów i iPadów oraz jakichś komputerów z Windowsem.

Błąd objawiał się tym, że po ściągnięciu update’u z iOS-em 5.0 tuż przy końcu transmisji danych wyskakiwał błąd, który przerywał całą procedurę. Co by nie mówić, frustrująca sprawa. Z humorystycznych spraw, to oficjalna infolinia Apple zaproponowała przy tej okazji nawet archiwizację danych z iPhone’a na dyskietce! (mówiliśmy o tym w 16 odcinku MacGadki).

Macie ten sam problem? Używacie Windowsa i od dwóch miesięcy borykacie się z problemem update’u swojego iPhone’a/iPada/iPoda touch do najnowszej wersji iOS? Wyłączcie program antywirusowy na czas aktualizacji i problem zniknie. W tym konkretnym przypadku problem dotyczył Kaspersky’ego, który blokował ten update. Po jego wyłączeniu, cała procedura przeszła bez żadnych przeszkód.

Problem z updatem do iOS 5.0 na Windowsie
Tagi:            
  • Beniamin

    Hmmmm… a czy ten zabieg pomoże w procesie umieszczania kopii zapasowej iPhona 4 na iCloud? Kolega, posiadacz Windowsa 7 oraz iPhona 4 nie może wrzucić na chmurę kopii. Sypie błędami typu błąd połączenia. Gdy podłączył iP do mojego MBP wszystko poszło tak jak powinno.

    • A nie wiem :) Musisz sprawdzić. Z ciekawości, jak już ten Twój kolega ma iOS 5.0, to po co mu podłączenie do komputera? Tę kopię zapasową to się czasem nie robi już normalnie przez net bez użycia komputera?

      • No właśnie z tym też była draka. Ja np. na swoim iPodzie Touch 4 nie mogę zrobić synchronizacji Wi-Fi, gdy jest on podłączony do ładowarki USB (ładowarka po starym kodaku m863). Opcja ta udostępnia mi się dopiero gdy iPod podłączony jest do komputera(Windows/Mac OS X byle z USB)!

  • cwiras

    W przypadku iPhone’a 4 tego problemu wogole nie powinno byc, gdyż update do iOS 5 można zrobić bezpośrednio na telefonie.

    • Do 5.0.1 z 5.0 tak oczywiście można bezpośrednio na telefonie. Ale do 5.0 z jakiegoś wcześniejszego 4.x.x nie da się, trzeba przez kompa i sync z iTunes.