Jakiś czas temu Apple zmieniło ustawienia synchronizacji muzyki kupowanej na naszych urządzeniach z iOS. Od teraz jeżeli kupicie muzykę na komputerze nie pojawi się ona automatycznie na iPhonie i iPadzie. I na odwrót muzyka kupiona np. na iPhonie nie zostanie automatycznie ściągnięta w iTunes na komputerze. Przyznam się, że nie wiem z czego wynika ten krok do tyłu. Najważniejsze jest jednak to, że muzyka kupiona na jednym z urządzeń nie pojawia się tak jak poprzednio na pozostałych. Może to doprowadzić to popełniania prostego błędu i ponownego kupowania tej samej muzyki na innym urządzeniu. Mało tego, raz kupionej muzyki nie możemy tak jak poprzednio skasować i ponownie ściągnąć ją sobie z iTunes Store (a już można było!). Bądźcie czujni, jeżeli zdążyliście się przyzwyczaić do wcześniejszych ustawień.

Czujni nie muszą być Ci, którzy kupili iTunes Match. Tutaj cały czas wszystko działa tak jak powinno. Muzyka kupiona na iPhonie (lub iPadzie) na komputerze pojawia się w następujący sposób:

 

W drugą stronę wszystko działa tak jak poprzednio, żadnych zmian. Całą naszą zgromadzoną bibliotekę muzyki mamy cały czas przy sobie.

Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego Apple wycofał w Polsce możliwość synchronizacji muzyki. Drobna szpilka, aby więcej osób kupowało iTunes Match? Raczej nie, dla przykładu w USA cały czas wszystkie opcje są włączone. Podejrzewam raczej jakieś sprawy techniczne i opcja synchronizacji muzyki wróci prędzej czy później.

Masz iTunes Match? Nie przejmuj się brakiem synchronizacji muzyki.
Tagi: