Jakiś czas temu Apple zmieniło ustawienia synchronizacji muzyki kupowanej na naszych urządzeniach z iOS. Od teraz jeżeli kupicie muzykę na komputerze nie pojawi się ona automatycznie na iPhonie i iPadzie. I na odwrót muzyka kupiona np. na iPhonie nie zostanie automatycznie ściągnięta w iTunes na komputerze. Przyznam się, że nie wiem z czego wynika ten krok do tyłu. Najważniejsze jest jednak to, że muzyka kupiona na jednym z urządzeń nie pojawia się tak jak poprzednio na pozostałych. Może to doprowadzić to popełniania prostego błędu i ponownego kupowania tej samej muzyki na innym urządzeniu. Mało tego, raz kupionej muzyki nie możemy tak jak poprzednio skasować i ponownie ściągnąć ją sobie z iTunes Store (a już można było!). Bądźcie czujni, jeżeli zdążyliście się przyzwyczaić do wcześniejszych ustawień.

Czujni nie muszą być Ci, którzy kupili iTunes Match. Tutaj cały czas wszystko działa tak jak powinno. Muzyka kupiona na iPhonie (lub iPadzie) na komputerze pojawia się w następujący sposób:

 

W drugą stronę wszystko działa tak jak poprzednio, żadnych zmian. Całą naszą zgromadzoną bibliotekę muzyki mamy cały czas przy sobie.

Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego Apple wycofał w Polsce możliwość synchronizacji muzyki. Drobna szpilka, aby więcej osób kupowało iTunes Match? Raczej nie, dla przykładu w USA cały czas wszystkie opcje są włączone. Podejrzewam raczej jakieś sprawy techniczne i opcja synchronizacji muzyki wróci prędzej czy później.

Masz iTunes Match? Nie przejmuj się brakiem synchronizacji muzyki.
Tagi:        
  • MacMario

    HA:) Sepultura – Arise … to były czasy

    • Właśnie się zorientowałem, że jakimś cudem nie mam tej płyty. Ale czasy faktycznie piękne. Teraz już nikt takich płyt nie wydaje.

  • To musi być jakiś babol, http://support.apple.com/kb/ht5085 twierdzi, że wszystko jest ok. :-|

  • dzieki za wpis, rzeczywiscie nie dziala, co wiecej bylem od krok od ponownego kupienia plyty, tyle ze powstrzymal mnie fakt ze nie zmienil sie przycisk z buy na download i przypomnialem sobie ze pisales – dziekuje

  • daqdam

    Słuchając ostatniej MacGadki zwróciłem uwagę na ten brak synchronizacji i się lekko zdziwiłem, że u Was nie działa. Sam ostatnio to specjalnie wyłączałem aby mi utwory zakupione na iPhonie nie „wędrowały” na iPada. No ale może chodziło o wymianę OSX – iOS i odwrotnie, więc dziś to sprawdziłem kupując kilka utworów. No i okazuje się, że u mnie to działa. Nie mogę powielić kupna na Maku utworu zakupionego na urządzeniu z iOS. W sklepie, po wyszukaniu np. wykonawcy, pokazuje się „downloaded” (plik3), a dziale kupione również jest widoczne po automatycznym natychmiastowym pobraniu. Dodatkowo daję jeszcze screenshoty z iPhona. U mnie opcja synchronizacji jest obecna (iOS 5.1.1).
    I jak to jest z tą synchronizacją? Konto ma „amerykańskie” ale czy to tłumaczy brak opcji w iOS?
    http://dl.dropbox.com/u/20453427/macgadka/plik1.png (iOS)

    http://dl.dropbox.com/u/20453427/macgadka/plik2.png (iOS)

    http://dl.dropbox.com/u/20453427/macgadka/plik3.png (Mac)

    • Czekaj, czekaj :) Coś się jednak dzieje! Dzisiaj na OSX-ie mi w zakładce Purchased wróciła muzyka! Na iOS dalej nie ma.