Press "Enter" to skip to content

Prezentacje w Keynote krok po kroku (1)

Pierwszym programem, na który wręcz rzuciłem się po kupnie swojego pierwszego macbooka, był Keynote. Zawsze chciałem robić prezentacje, które będą czymś więcej niż kolejnymi statycznymi slajdami z wypunktowanymi hasłami. Po ponad roku używania Keynote’a wciąż jestem nim zachwycony (w odróżnieniu od dwóch pozostałych programów wchodzących w skład pakietu iWork – Pages i Numbers, ale o tym kiedy indziej). Uważam, że porównanie Keynote’a i PowerPointa wypada zdecydowanie na korzyść tego pierwszego i jedyne czego żałuję, to to, że nie można go kupić oddzielnie. Odkąd po raz pierwszy usiadłem do Keynote’a wszystkie kolejne prezentacje wykonałem właśnie za jego pomocą, odmawiając wręcz pracy w PowerPoincie. Zdarza mi się czasami toczyć małą wojnę z organizatorami różnych imprez, którzy żądają przesłania prezentacji w pliku ppt i nie bardzo rozumieją fakt, że prezentacja może być napisana w czymś innym niż PowerPoint.

Kilkukrotnie zdarzało się, że otrzymywałem pytania jak się robi takie prezentacje. Jedno z takich pytań padło po przeprowadzeniu tej prezentacji:

Kolejne pytanie padło przy okazji tego filmiku (również zrobionego jako prezentacja, po czym nagranego z ustalonym czasem pojawiania się poszczególnych slajdów i trwania poszczególnych przejść):

A całkiem ostatnio pytano mnie jak powstała ta prezentacja:

Większość pytań, nie wiedzieć czemu, koncentruje się na wykresach: „A to w Excelu zrobił Pan te wykresy?” albo „Jak zrobić, żeby te wykresy tak fajnie się pojawiały?”, ewentualnie komentarze: „Fajne kolory na tych wykresach, to pewnie na maku zrobione?”. Tak, na maku :)

Nagrałem screencast, w którym robię krótką prezentację „na żywo”. Tworzenie prezentacji, która składa się z kilkunastu slajdów, mimo wszystko trwa dosyć długo, toteż przykładowa omawiania prezentacja została ograniczona do 4 slajdów, z których uwagi wymagają jedynie 2 środkowe. Mimo tego cały screencast to ponad 15 minut. Starałem się także podczas nagrania zwrócić uwagę na najważniejsze rzeczy, na które należy uważać przy tworzeniu prezentacji.

W kolejnym odcinku pokażę jak można, do takiego utworzonego na podstawie prezentacji filmiku, dodać dźwięk.